Noua misiune trimisă de NASA spre Marte începuse cu stângul, după mai multe amânări și probleme la sistemul de comunicare cu centrul de comandă, imediat după lansare.

Pierderea temporară a legăturii cu Perseverance a avut loc din cauză că aparatul a intrat în safe mode, ca urmare a temperaturilor neașteptat de scăzute din spațiu.

Roverul Perseverance are mărimea unei mașini, este dotat cu 6 roți și va ajunge pe Marte pe 18 februarie 2021, alături de un elicopter autonom, Ingenuity, care va studia atmosfera marțiană.

Robotul va asoliza în zona unui fost lac, unde cu peste 3 miliarde de ani în urmă exista apă. Misiunea lui este să caute dovezi ale vieții pe Marte, din probe de sol pe care le va colecta și, după analizare, le va trimite pe Pământ, în cadrul unei alte misiuni, care va avea loc în 2026.

Robotul este alimentat de o baterie cu plutoniu, care ar trebui să-i asigure funcționarea timp de aproximativ 14 ani.

Mostrele de sol marțian pe care le va colecta vor fi transportate pe Pământ în cadrul unei alte misiuni, realizată în parteneriat cu Agenția Spațială Europeană, în 2026.

Aceste roci, care vor fi analizate direct de specialiștii NASA, ar putea răspunde la marea întrebare: a existat în trecut viață pe Marte? Cercetătorii ar putea descoperi în ele urmele unor microbi care au trăit pe Planeta Roșie cu mult timp în urmă.

Perseverance este dotat cu mai multe echipamente, inclusiv un radar, un laser și un microfon, care va înregistra, în premieră, sunetele de pe Marte.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: