Aceste substanțe previn „furtuna de citokine”, fenomen care determină sistemul imunitar să atace organismul, putând provoca moartea.

Cercetătorii de la Universitatea Lethbridge au observat că anumite extracte din planta Cannabis sativa previn acest fenomen inflamator.

Trei soiuri de cannabis scad nivelurile a două molecule care au un rol esențial în declanșarea furtunii de citokine.

În cadrul testului, cercetătorii au verificat acțiunea pe care o au peste 200 de soiuri de cannabis asupra unor molecule care produc inflamația din organism, iar la final au obținut rezultate foarte bune cu 3 soiuri, scrie Daily Mail.

Furtuna de citokine poate să apară chiar și după eliminarea virusului din organism și duce la sindrom respirator acut.

Din această cauză, chiar dacă pacientul supraviețuiește, poate suferi ulterior de fibroză pulmonară, iar plămânii lui nu vor pot funcționa normal, singura soluție fiind un transplant.

Cele trei extracte din cannabis au scăzut semnificativ nivelul moleculelor IL-6 și TNF-a, care declanșează acest atac al sistemului imunitar. Experimentele au fost realizate pe un țesut care imită pielea umană.

Cercetătorii atrag atenția că descoperirea lor nu înseamnă că oamenii trebuie să fumeze marijuana pentru a se proteja de COVID.

Studii ulterioare ar putea demonstra însă modul în care aceste extracte pot fi folosite pentru a trata pacienții aflați în stare foarte gravă.

Cercetarea va fi verificată și de alți experți, fiind publicată în Research Square.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: