Un studiu recent arată că ar putea exista forme de viață pe Enceladus, unul dintre sateliții naturali ai planetei Saturn.

În interiorul crustei de gheață care acoperă această lună ar putea exista microbi, susțin cercetătorii, care au observat urme de gaz metan.

Gazul a fost detectat cu ajutorul fostei sonde spațiale Cassini, iar o posibilă explicație pentru formarea lui o reprezintă anumite specii de microbi, care pot produce gaz metan.

Deși suprafața lui Enceladus este acoperită cu un strat gros de gheață, sub acesta există apă în stare lichidă, iar aici pot evolua unele forme de viață.

Cercetătorii cred că pe fundul oceanului există puțuri hidrotermale, la fel ca pe Pământ, iar căldura din aceste zone a contribuit la apariția unor microbi. Aceștia consumă dioxid de carbon și produc metan, printr-un proces numit metanogeneză.

Potrivit experților de la Universitatea din Arizona și Universitatea de Științe și Litere din Paris, cantitatea de metan identificată pe Enceladus este neașteptat de mare, iar cea mai plauzibilă explicație ține de existența microbilor, scrie Daily Mail.

Desigur, pentru a putea ajunge la o concluzie clară privind viața pe Enceladus, este nevoie de mai multe studii aprofundate, care ar putea fi realizate numai în cadrul unor misiuni viitoare.

Studiul a fost publicat în revista Nature Astronomy.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: