Producătorii de aeronave ecologice se așteaptă ca piața globală să ajungă la 38 de miliarde de dolari în acest domeniu, iar până acum au fost testate prototipuri în SUA și în Marea Britanie, modele care, cel mai probabil, în varianta lor comercială vor avea o capacitate mai mare, de la 50 la 200 de tone. Emisiile de carbon deja scăzute ale acestor prototipuri vor putea scădea și mai mult, pe măsură ce bateriile cu hidrogen încep să înlocuiască motoarele cu combustie.

„Presiunea de a renunța la emisiile de carbon este mai mare ca niciodată, iar acesta este un lucru bun”, au precizat reprezentanții companiilor care se ocupă cu dezvoltarea aeronavelor viitorului.

Aceste mijloace de transport hibride sunt deja mult mai eficiente decât avioanele tradiționale care poluează mult. Comparativ cu un motor pe kerosen, reducerea emisiilor de carbon este de 75%.

Compania franceză Euro Airship este unul dintre jucătorii care intră accelerat pe această piață în continuă dezvoltare. Aceștia realizează aeronave rigide care pot funcționa în orice fel de condiții meteorologice.

„Industria transporturilor se confruntă cu multiple provocări, iar încălzirea globală le amplifică semnificativ”, a explicat CEO-ul Euro Airship, Marie-Christine Bilbow. „Ceea ce propunem noi este o soluție de transport inovatoare, prietenoasă cu mediul, foarte eficientă din punctul de vedere al costurilor specifice deplasării aeriene”.

Scopul Euro Airship este acela al dezvoltării sustenabile, iar compania lucrează pentru a atinge ținta de 0 emisii de carbon. Consumul de combustibil a fost deja redus cu 80% și există acum planuri de a include pe aeronave baterii cu hidrogen și panouri solare flexibile.

Dincolo de utilizările și aplicațiile practice evidente din domeniul călătoriilor și logisticii, Euro Airship a participat și la un studiu referitor la eficiența în caz de dezastru, iar reprezentanții susțin că rezultatele au arătat faptul că aeronavele ar putea interveni eficient în situații de urgență - precum inundații, cutremure, tsunamiuri și accidente industriale.

Ele pot fi folosite și pentru evacuări imediate, transportând peste 200 de oameni/călătorie, pentru a livra echipament de mare greutate în zonele de dezastru și chiar pentru a servi ca spitale mobile, dacă este necesar.

Companiile care se ocupă de realizarea și testarea acestor vehicule speră ca ele să fie folosite în viitor în cât mai multe domenii - de la logistică, la turism sau chiar în zona militară. Reprezentanții lor susțin că se află acum în discuții pentru a face aeronavele să fie nu doar foarte eficiente, ci și moderne și cu un design plăcut, oferind astfel o experiență mult mai bună pentru fiecare călător.

Aceste mijloace de transport vor putea fi integrate pe piață în doi-patru ani, un moment în care companiile speră că lumea va fi pregătită să le adopte și să le folosească la adevăratul lor potențial. 

____________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: