Specia, care s-a păstrat foarte bine într-o bucată de chihlimbar, este o tardigradă (sau urs de apă) - creatură microscopică foarte rezistentă, care poate supraviețui în condiții de mediu extreme.

Datorită dimensiunii microscopice, șansele de a descoperi o fosilă de tardigradă sunt foarte mici. De altfel, numai trei fosile de acest fel au fost descoperite până acum, scrie Daily Mail.

Exemplarul recent analizat aparține unei specii noi, necunoscute până acum, care a fost denumită Paradoryphoribius chronocaribbeus.

Corpul său are o lungime de numai jumătate de milimetru, astfel încât nu poate fi observat decât cu ajutorul unui microscop.

Tardigradele, mici creaturi cu opt picioare, care trăiesc pe toate continentele și în orice mediu (terestru sau acvatic), au intrat în atenția cercetătorilor în urma unui inedit experiment realizat în anul 2007.

Atunci, mai multe specimene au fost trimise în spațiul cosmic, pentru a fi expuse la radiații puternice și la lipsa oxigenului. În mod surprinzător, ele au supraviețuit și chiar s-au putut reproduce după ce au revenit pe Pământ.

Descoperirea a fost publicată în revista Proceedings of the Royal Society B.