NASA a publicat rezultatele obținute în urma analizării mostrelor de roci colectate de rover din craterul Jezero de pe Marte.

Roverul Perseverance și-a dus la bun sfârșit prima parte a misiunii pe Planeta Roșie, colectând două mostre de roci, pe 6 și 8 septembrie.

Datele furnizate de rover au fost apoi analizate de către experții NASA. Rocile au o compoziție bazaltică, fiind formate în urma unui râu de lavă, din trecutul îndepărtat al planetei.

De asemenea, a fost descoperită prezența unor săruri, care indică un contact cu apa. Analizând aceste informații, cercetătorii au ajuns la concluzia că pe Marte a existat mult timp apă în stare lichidă, pe fundul craterului.

Prin urmare, pe această planetă au existat condițiile necesare existenței vieții, susțin specialiștii NASA, potrivit Daily Mail.

Pe viitor, datele obținute astfel îi vor ajuta pe oamenii de știință să afle mai multe informații despre formarea și evoluția geologică a Planetei Roșii.

Decamdată, ei nu știu dacă pe Marte a existat apă lichidă timp de zeci de mii sau milioane de ani.

Dacă este valabilă cea de-a doua variantă, atunci înseamnă că aici au existat condiții bune pentru apariția vieții microscopice.

Activitatea roverului Perseverance continuă, pentru a colecta alte 41 de mostre de sol.

NASA și Agenția Spațială Europeană vor să lanseze în 2026 o nouă misiune, care va recupera probele de sol.

O mică rachetă va fi primul obiect care va decola de pe suprafața planetei Marte, în 2028, ca să transporte spre Terra prețioasa încărcătură.

Urmărește emisiunile tale preferate pe ProTv Plus: