Prin această mutare, companiile vor să le asigure clienților mai multă intimitate și transparență, atunci când vine vorba despre colectarea datelor.

Google a confirmat, de asemenea, că va face aceeași schimbare pe Android, în așa fel încât utilizatorii să poată alege dacă vor să le fie urmărită activitatea online sau nu, dar nu în aceeași manieră explicită. Începând cu Android 12, dezvoltatorii nu vor mai avea acces la Advertising ID-ul utilizatorilor și, dacă îl solicită, le va fi afișat un șir de zerouri.

În acest moment, telefoanele Android au opțiunea de a anula personalizarea reclamelor, putând fi găsită în Settings - Google - Ads. Totuși, o aplicație poate solicita acest lucru pentru diferite scopuri referitoare la analitice. Cu noua schimbare Android 12, Google va oferi o metodă alternativă pentru a păstra relevanța analiticelor, dar și pentru a împiedica folosirea Advertising ID, așa că aplicațiile nu vor mai putea colecta acest identificator dacă utilizatorul a optat să nu-i mai fie urmărită activitatea.

Nucleul afacerii Google este vânzarea de reclame, așadar introducerea unei opțiuni atât de transparente i-ar putea afecta serios. Potrivit paginilor de suport ale Google, schimbarea va fi implementată spre finalul lui 2021 pe dispozitivele care rulează Android 12 și la început de 2022 pentru cele care suportă serviciile Google Play. 

_________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: