Cu toate acestea, o nouă cercetare de la Universitatea Purdue (finanțată de o alianță de cercetare și dezvoltare cu Ford Motor Co.) propune o modalitate de a schimba acest lucru, prin reproiectarea cablului de încărcare. Tehnologia de cablu în curs de brevetare este capabilă să reîncarce un vehicul electric în aproximativ cinci minute.

Noul cablu trimite mai mult curent decât cablurile pe care le avem astăzi – de 4,6 ori mai mult decât curentul transmis prin cablurile Tesla Supercharger, lider în industrie. Motivul pentru care nu putem construi aceste cabluri astăzi este căldura produsă atunci când se transferă atât de multă electricitate.

O parte din această căldură poate fi disipată în mod natural făcând cablul mai gros. Dar pentru a transporta atât de mult curent cu tehnologiile actuale ar fi nevoie de un cablu relativ inflexibil, care are un diametru atât de mare încât ar fi dificil de conectat la un automobil.

Dar tehnologia Ford/Purdue permite crearea unui cablu de curent la fel de mic, sau poate chiar mai mic, decât cablurile pe care le avem astăzi, dar cu un transfer de energie mult mai mare. Cum? Tehnica se reduce la răcirea cu lichid, care este deja folosită cu succes în tehnologii precum plăcile grafice și lămpile LED.

Cablul este înfășurat ca un furtun de grădină, cu lichid curgând de-a lungul acestuia. Pe măsură ce lichidul se încălzește, se evaporă în interiorul cablului. Datorită procesului de răcire chimică folosit, lichidul se transformă în vapori cu mult înainte de a ajunge la punctul de fierbere al apei. Această tehnică funcționează pentru a răci cablurile, chiar și la temperaturi scăzute, deoarece schimbarea de fază între lichid și vapori necesită încă o cantitate mare de energie (căldură) pentru a avea loc.

Ford estimează că va avea nevoie de încă doi ani pentru a perfecționa tehnologia înainte de lansarea comercială.

__________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro: