Experiența audiovizuală devine centrul atenției prin tehnologiile 4K și High-Resolution Audio, iar conectarea permanentă la tehnologie este asigurată prin intermediul gamei de dispozitive SmartWear

Sony Corporation prezinta in cadrul International Consumer Electronics Show 2015 (CES) cele mai noi produse ce vor fi lansate pe piata in acest an. Evenimentul se desfasoara in Las Vegas, Nevada, in perioada 6 - 9 ianuarie.

Filozofia companiei, aceea de a „inspira si de a satisface curiozitatea oamenilor din intreaga lume, conectandu-i la emotia experientei in utilizarea celor mai noi gadget-uri”, se regaseste in cadrul standului Sony prin cele mai noi produse si prototipuri care aduc in prim plan tehnologiile 4K Ultra High-Definition, High-Resolution Audio („Hi-Res”) si SmartWear.

Sony transpune experienta 4K la un nivel superior prin intermediul unei game largi de produse compatibile 4K. in 2015 vor fi lansate pe piata 4 noi serii LCD BRAVIATM Ultra HD 4K, insumand un total de 12 televizoare a caror calitate a imaginii este asigurata de propriul procesor 4K de la Sony, X1. Printre noile modele BRAVIA se numara si cea mai subtire serie de televizoare din lume*1 (de aproximativ 4,9 mm la cel mai subtire punct), precum si prima serie din lume cu difuzoare*2 compatibile cu tehnologia Hi-Res.

Mai mult, Sony echipeaza o gama larga de televizoare 4K si Full HD cu cel mai nou sistem de operare de la Google, AndroidTM TV, ce ofera o compatibilitate sporita intre televizor si dispozitivele mobile cu Android. De asemenea, interfata Sony One-Flick Entertainment acorda utilizatorilor posibilitatea de a beneficia de o experienta unica, multumita telecomenzii cu suprafata tactila, ce permite accesarea continutului dintr-o singura miscare. Aceasta combinatie asigura consumatorilor un mod nou de interactiune cu televizorul, continutul, serviciile si aplicatiile disponibile.

Sony ofera pasionatilor de film sansa de a surprinde actiunea in 4K prin intermediul noului Action Cam capabil sa inregistreze cele mai clare imagini in format 4K UHD, inregistrand fidel cele mai intense momente. in plus, Sony prezinta si cea mai noua camera video 4K Handycam®, cu 30% mai mica si 20% mai usoara fata de modelul curent*3, echipata cu sistem de stabilizare Sony Balanced Optical SteadyShotTM.

De asemenea, gama de produse Sony compatibile cu tehnologia Hi-Res se va imbogati cu 10 dispozitive noi, printre care se numara sistemele Walkman®, casti, sisteme audio wireless si home theater, precum si amplificatoare multi-canal integrate. Cu ajutorul celei mai recente tehnologii pentru codec-uri, LDACTM, ce permite transmiterea de pana la 3 ori mai multe date comparativ cu tehnologiile existente*5, cei care iubesc muzica se pot bucura de piesele preferate chiar si atunci cand acestea sunt transmise wireless sau prin Bluetooth®. Vizitatorii standului Sony pot testa si SongPal LinkTM, functia disponibila pe cele mai noi produse si care ofera posibilitatea redarii simultane a aceluiasi continut audio pe mai multe dispozitive conectate*6.

in domeniul tehnologiei purtabile, Sony amplifica experienta dispozitivelor SmartWear prin largirea acestei game inovatoare. Noile produse permit analiza activitatilor zilnice prin intermediul aplicatiei Lifelog, totul pentru a imbunatati considerabil stilul de viata al utilizatorilor. Pentru 2015, Sony isi propune consolidarea relatiei cu brandurile de fashion si lifestyle, inovand modul in care pot fi purtate. De la casti si pana la ochelari, linia SmartWear va lua diverse forme. in plus, multumita unei palete largi de servicii si aplicatii oferite de Sony sau de terti, aceste dispozitive vor beneficia de o gama software considerabila, de la aplicatii pentru comunicare, la cele pentru sport – alergat, golf, fitness.

Sony a sustinut o conferinta de presa in data de 6 ianuarie, ora 2:00, unde Kazuo Hirai, Presedintele Sony Corporation si CEO, si Michael Fasulo, Presedinte Sony Electronics (SEL) si COO, au dezvaluit cele mai noi produse Sony. inregistrarea conferintei poate fi urmarita si pe www.ustream.tv/sony.

*1: Pentru televizoare LCD de minimum 20 de inci. La data publicarii comunicatului.
*2: La data publicarii comunicatului.
*3: FDR-AX100
*5: SBC (328kbps, 44.1kHz)
*6: Dispozitivele compatibile Hi-Res includ sisteme audio wireless, sisteme home theater si aplificatoare multi-canal integrate.

Principalele produse si prototipuri prezentate

【4K】

Sony anunta la editia din acest an a CES 12 modele de televizoare BRAVIA 4K din trei serii diferite, ce aduc o experienta vizuala imbunatatita prin calaritate impresionanta, o paleta mai mare de culori, luminozitate si contrast ridicate. Toate acestea sunt posibile datorita utilizarii procesorului propriu 4K X1. Astfel, Sony prezinta in Las Vegas noua serie BRAVIA X9000C cu design de tip „Floating Style”, fiind cele mai subtiri*1 televizoare din lume (cu o grosime minima de doar 4,9 mm). Totodata, Sony va prezenta seria X9300C, primele*2 televizoare din lume care redau sunet de inalta definitie. Acestea sunt echipate cu difuzoare compatibile High Resolution Audio, iar tehnologia DSEEHX™ incorporata imbunatateste calitatea fisierelor audio care au trecut prin procesul de compresie(fie ca e cel transmis de furnizorii de servicii TV, fie ca este din alte surse) pana aproape de calitatea Hi-Res*7.

Produsele Sony sunt compatibile cu standardele de compresie video 4K H.265/HEVC (High Efficiency Video Coding) si WebM VP9 permitandu-le utilizatorilor sa se bucure de mai multe platforme de continut. si pentru ca YouTube utilizeaza formatul VP9, orice utilizator poate urmari direct pe televizorul BRAVIA inregistrarile realizate cu camerele video Sony Action Cam 4K si care sunt disponibile online.

FDR-X1000VR, prima camera Sony Action Cam 4K*8 poate inregistra imagini 4K/30p (100Mbps). Camera dispune de tehnologia avansata SteadyShot*9 si este prima din gama care beneficiaza de tehnologia de diminuare a zgomotului produs de curentii de aer.

Noua camera Handycam FDR-AXP33 cu inregistrare 4K*8 este cu aproximativ 30% mai mica si cu 20% mai usoara decat modelul existent deja pe piata*3 si este prima din seria sa echipata cu sistem de stabilizare optica Balance Optical SteadyShot, capabil sa reduca trepidatiile in orice situatie de inregistrare, de la zoom, la imagini apropiate.

*7: pana la echivalentul a 192 kHz/24 bit.
*8: QFHD (3940 x 2160p)
*9: Doar pentru inregistrarea HD.

【High-Resolution Audio】 

Sony aduce utilizatorilor de produse audio o experienta de calitate superioara, fie ca sunt in confortul propriei case, fie ca aleg sa asculte muzica pe drum. Noile produse permit, de asemenea, auditii la o calitate impresionanta, chiar daca sunt facute wireless via Bluetooth, prin aplicatia SongPal Link, ce permite redarea melodiilor simultan pe mai multe dispozitive interconectate*6.

Noul Walkman® NW-ZX2 Hi-Res este varful gamei ZX, succesorul modelului Walkman® NW-ZX1, lansat in toamna anului 2013. Noul produs reda sunetul la o calitate superioara fata de predecesorul sau datorita caracteristicilor de design care atrag dupa sine imbunatatiri ale experientei audio. Noul model are o autonomie de 33 de ore de redare a melodiilor in formate de inalta rezolutie (la 192 kHz/24 biti) si ofera o auditie impresionanta chiar si atunci cand este conectat wireless prin Bluetooth la castile Sony MDR-1ABT.

Sony prezinta in cadrul CES 2015 un prototip de player audio pentru masina ce reda sunet de inalta rezolutie.

【SmartWear】 

Printre prototipurile de dispozitive SmarWear, Sony prezinta anul acesta, la CES in Las Vegas, Smart B-Trainer – un dispozitiv usor, ce poate fi purtat pe cap, creat pentru pasionatii de jogging. Dispozitivul este echipat cu senzori de miscare si player audio si are ca scop incurajarea sportului ca rutina. Acesta selecteaza melodii potrivite tempo-ului de alergare si ritmului cardiac al utilizatorului si ofera, de asemenea, indicatii pentru diferite programe de antrenament.

De asemenea, la standul Sony din cadrul CES va fi expus pentru prima data pentru public dispozitivul concept SmartEyeglass Attach. Creat pentru cei care fac sport, acest dispozitiv valorifica expertiza unica a Sony in domeniul tehnologiei OLED si poate fi integrat in ochelarii produsi de terte companii. Acesta ofera utilizatorilor informatii importante pe un ecran color de inalta rezolutie. Dispozitivul este creat atat pentru cei care vor sa il foloseasca in interior, cat si pentru cei care practica sporturi in aer liber si este preconizat pentru lansare pana la finalul anului fiscal urmator, cand Sony va intra pe segmentul dispozitivelor SmartWear.


【Life Space UX】

Cu ocazia Consumer Electronics Show din 2014, Sony a prezentat conceptul Life Space UX, in incercarea de a reimagina spatiul de locuit. Sony continua comercializarea produselor prototip Life Space UX, dupa lansarea cu success a primului produs din gama, proiectorul 4K Ultra Shoort Throw. Acesta are capacitatea de a transforma un perete in apropierea caruia este asezat intr-o fereastra in marime naturala, cu o diagonala de 147 de inci, redand imagini Full HD impresionante. Proiectorul a fost lansat in State Unite in luna septembrie a anului trecut.

Anul acesta, mai multe produse din gama Life Space UX vor fi disponibile pe piata, inclusiv difuzoarele in forma de becuri LED, care au o dubla functionalitate: lumineaza si redau sunet. De asemenea, pentru anul acesta este planificata lansarea proiectorului portabil Ultra Short Throw – un dispozitiv compact in forma de cub cu o dimensiune de aproximativ 10 cm. Acesta poate proiecta o imagine cu diagonala de 50 de inci, permitand utilizatorilor sa urmareasca un film in orice incapere a casei. in plus, Sony va prezenta in premiera Symphonic Light, trei modele de dispozitive luminoase care redau sunete. Prin toate aceste produse unice, Sony va continua sa creeze si sa ofere noi moduri de viata in viziunea Life Space UX.


Niciun compromis pentru Sony in materie de dispozitive portabile, cu noile produse SmartWear, stiluri si parteneriate anuntate la CES 2015

• SmartWatch3 va fi disponibil din Februarie 2015, cu un design nou si finisaje din otel inoxidabil

• Lifelog Web si interfata deschisa API – cu primele colaborari cu If This Then That, Withings si Habit Monster

• Prezentarea unui concept prototip – Smart B-Trainer, un dispozitiv de tip headset, cu senzori optimizati pentru alergare

Sony a prezentat la CES 2015 noile produse, parteneri si experiente din gama SmartWear, aflata in permanenta evolutie. Printre ele se numara editia SmartWatch 3 din otel inoxidabil, noi colaborari Lifelog si dispozitive concept portabile, precum un prototip de headset impermeabil, cu multisenzor, de la Sony Corporation, creat pentru performanta optimizata si care ofera informatii in timp real pe parcursul alergarii.

“Abordarea noastra in ceea ce priveste tehnologia smart este bazata pe fundamentele oferirii unor experiente variate si aprofundate in utilizare, dar si multiple variante de produse atractive si functionale”, a declarat Kaz Tajima, Senior Vice President, Head of UX Creative Design and Planning la Sony Mobile Communications. “Extiderea functionalitatilor Lifelog, atat din punct de vedere a interfetei deschise API, cat si a viziunii noastre in ceea ce priveste noile concepte de dispozitive portabile, va permite partenerilor creativi integrarea propriilor aplicatii si servicii in platforma noastra, astfel oferind utilizatorilor nostri acces la cel mai bogat si variat ecosistem de dispozitive portabile.”

Design pentru tehnologie modulara, cu SmartBand SWR10

Anul trecut, la CES, Sony a prezentat pentru prima data SmartBand SWR10 – un dispozitiv complet impermeabil¹, care poate fi purtat 24/7 (cu indice IP58), in ciuda portului microUSB descoperit. Un dispozitiv portabil usor si discret, care a beneficiat pentru prima data de abordarea modulara a Sony – conceptul “nucleu” independent – gratie careia tehnologia poate fi utilizata in diferite stiluri si culori, pentru a se adapta la propriul gust si personalitatea utilizatorului.

Pe parcursul ultimului an, Sony Mobile a lucrat alaturi de personalitati si branduri din lifestyle, moda si design pentru a explora echipamente personalizate, dezvoltand colectii Sony Smartwear marca Jack Vartanian, ALTEWAISOME si Ted Baker, alaturi de cel mai recent brand lifestyle pentru femei, renumitul ROXY.

O abordare creativ eleganta – SmartWatch 3, acum din otel inoxidabil

Dupa lansarea de toamna trecuta in parteneriat cu Google, Sony SmartWatch 3 este ultima generatie de smartwatch Sony.

Sony a dezvaluit editia din otel inoxidabil a SmartWatch 3, disponibil la nivel global incepand cu luna viitoare.

SmartWatch 3, din otel inoxidabil, imbina perfect aerul contemporan cu estetica fara varsta, pentru un look premium. Dispozitivul are un ecran transflectiv LCD de 1,6 inci si rezolutie de 320x320 pentru vizibilitate in lumina puternica a soarelui, este rezistent la apa2, cu un indice IP68 si se poate incarca prin intermediul unui port microUSB standard.

Pentru extinderea gamei de dispozitive portabile disponibile, Sony a dezvaluit un nou accesoriu pentru SmartWatch 3, care permite utilizatorilor sa personalizeze SmartWatch 3 cu oricare bratara de 24mm; acesta va fi disponibil in prima parte a anului 2015.

Chiar si fara smartphone-ul Android, SmartWatch 3 este un dispozitiv distractiv si util cu functionalitati impresionante in regim de functionare autonoma – cu fuctie de redare muzica, senzor inteligent si un senzor GPS unic incorporat.

Golfshot si iFit sunt doi dezvoltatori creatori de experiente pentru Android Wear, prin intermediul capabilitatilor inovative ale SmartWatch 3, utilizate atat pentru performanta pe terenul de golf, cat si pe pista de alergare. Incepand din ianuarie, fiecare utilizator de SmartWatch 3 va avea acces exclusiv la aplicatiile Golfshot si iFit3.

De asemenea, Sony a anuntat o noua colaborare cu Virgin Atlantic. Initativa comuna va explora zona SmartWear, cu scopul de a dezvolta solutii unice, destinate produselor Sony SmartWear. Acestea vor sustine activitatile zilnice si vor largi universul de experiente ale utilizatorilor Virgin Atlantic. Mai multe stiri vor urma in lunile viitoare.

Lifelog – inspiratie prin simplitate, pentru oricare utilizator de Android

Lifelog este aplicatia celebra Android, care poate fi descarcata din Google Play Store, dezvoltata pentru a-l ajuta pe utilizator in setarea unor obiective personale, in monitorizarea progresului acestora, care conduce catre o mai buna cunoastere de sine si alegeri mai constiente in ceea ce priveste sanatatea, divertismentul si altele.

Utilizatorii pot accesa acum Lifelog si prin browser, la lifelog.sonymobile.com. Aceasta este o noua interfata web care foloseste functionalitatea deschisa API si cele mai recente tehnologii HTML5, pentru o ampla experienta vizuala. Site-ul va functiona pe orice dimensiune de ecran, de la smartphone la tableta sau TV – prin simpla logare la contul Sony Entertainment Network4.

Aceasta evolutie reflecta strategia Sony de a aduce noi functionalitati si caracteristici aplicatiei Lifelog, pentru a pastra experientele cat mai actuale.

Noi experiente create prin integrarea de multiple aplicatii

Sony face echipa cu o varietate de aplicatii de lifestyle si sanatate, pentru ca utilizatorii sa poata obtina mai mult de la serviciile pe care le apreciaza deja si sa descopere altele noi, in completarea experientei SmartWear si Lifelog. in curand, Lifelog va face posibile:

• Accesarea IFTTT pentru conexiuni intuitive intre Lifelog si aplicatiile preferate

• Deprinderea de obisnuinte sanatoase cu Habit Monster si mai multe detalii despre utilizator prin intermediul Lifelog

• Utilizarea Withings Smart Body Analyzer si a celorlalte dispozitive conectate, pentru monitorizarea greutatii, IMC (indicele masei corporale) si grasimea corporala, in cadrul Lifelog

“Lifelog ne inspira prin simplitate, iar primii nostri parteneri ne ajuta sa aducem acest lucru la viata intr-un mod nou”, a spus Yasuharu Nomura, Director of Experience Planning la Sony Mobile Communications. “Ca atare, am dezvoltat platforma Lifelog, avand la baza integrarea de multiple aplicatii, cu capabilitati care vor ajuta dezvoltatorii sa construiasca experiente noi si sa acceseze ecosistemul Sony ca niciodata pana acum. Urmeaza un an extrem de captivant.”


Noi produse concept portabile si tehnologie bazata pe capacitatea multisenzor

in urma lansarii kitului de dezvoltare software, Sony Corporation pune la dispozitie aplicatii noi pentru prototipurile curente, SmartEyeglass Developer Edition, alaturi de un nou stil conceptual, SmartEyeglass Attach! – o lentila singulara cu afisaj, care se ataseaza de ochelarii obisnuiti, permitand dezvoltatorilor sa creeze aplicatii pentru sport si performanta.

Prototipul Smart B-Trainer de la Sony Corporation a fost de asemenea prezentat – un headset impermeabil cu capacitati multisenzor, creat special pentru alergatori. Prototipul actual include memorie si pune la dispozitie antrenamente audio, redare de muzica, inclusiv sugestii pentru cele mai potrivite coloane sonore care sa insoteasca utilizatorul in timpul antrenamentului.

Share articol: